sylt och antikroppar

Mamma älskar hallon- och vinbärssylten jag fick av Martin. Och det är ju bra, bortsett från frågorna det får henne att ställa. Mammor är så nyfikna.
Äppelmosen jag gjorde på Telia-äpplena smakar skit. Ännu en sak som jag misslyckats med. Men jag skyller på äpplena.

Men jag problematiserar inte. Jag funderar på små bagateller istället. Som att jag ju vaccinerade mig mot en massa saker i onsdags. Och det vaccinationer gör är ju att skapa antikroppar i det egna blodet. Om jag minns rätt, det var ju ändå mer än tre år sen jag läste något naturvetenskapligt. Men fatta hur mycket antikroppar man borde få under ett liv - speciellt om man exponeras för många sjukdomar. Hur får läkare plats med något annat än antikroppar i sitt blod? Jag bara undrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback