kan du vissla, Katja

Jag var sjuk och såg hela Sagan om ringen-triologin. Jag saknar hästarna.

Jag saknar mitt ansikte. Jag har ju nämligen fått halva ansiktet förlamat och musklerna på höger sida kan inte röra på sig en millimeter. Jag måste droppa artificiell tårvätska i höger öga. Jag saknar att kunna vissla.

När jag jobbade på stallet brukade jag vissla. Jag hade så många idéer när jag var fjorton, femton, en var att jag skulle lära mig att vissla snyggt. Så jag övade. Mina måndagkvällar då jag skulle mocka hela stallet helt själv, då visslade jag. Olika sånger, beroende på årstiden. Om det var höst tränade jag på sångerna till luciashowen. På våren blev det ofta Pippi-sången. Eller The rose.
Nu har jag inte sett en häst på nästan hela hösten, och jag har inte visslat på flera år känns det som. Nu skulle jag vilja vissla. Men jag kan inte. Läpparna kan inte hålla tätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback