jag kommer att sakna

Jag sitter uppe och lyssnar på Damien Rice. Det är inte bra. Det är inte bra.

Och jag tänker att jag kommer sakna alla dessa lekar med mitt namn. Med skolan, alltså. Niklas och Christoffer som under de lite överdrivet kaotiska ugandamötena började sucka katjastrof. På slutskivan var en av de sista låtarna som spelades den där galna danscountrylåten, Cotton Eye Joe med Rednex - tror jag den heter. Mitt där i virrelvarran bland alla dansande människor, tog Niklas tag i mig och sjöng i mitt öra: Where did you come from. Where did you go? Where did you come from Katja-do? Och det är alldeles förskräckligt, jag vet, ordvitsar är så B. Men jag kommer sakna det. Det är något med mitt namn som triggar till lek. Ända från Who's gonna catch ya till katjastrof. Och jag känner på mig att jag inte kommer hamna i så många sånadär situationer igen - som att gymnasiet är sista chansen att vara barnslig. Kanske har jag en för allvarlig syn på vuxenlivet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback