att gå vilse i minnets labyrinter

Det var som att The Last King of Scotland tryckte på en knapp i mig. Jag har tänkt på Tanzania de senaste dagarna, försökt minnas och rensa bland verkligheten och romantiseringen. Jag plockade fram albumen, redan då, 2000, tog jag fotografier på löpande band. Det är så vackert. Så mycket färg, så mycket blått och grönt och blommor. Och jag är nästan rädd för att jag skulle göra sönder något om jag åkte dit igen, krossa mina vackra minnen och se det verkliga, smutsiga, hemska, orättvisa.

elefant
Jag och elefanterna i Selouse nationalpark

träd
Vår trädgård var enorm, och runt jul blommade allt

båt
Det ser så stillsamt ut, och saltet som stramar mot ryggen, Zanzibar

zebra
Zebror i Mikumi nationalpark, precis efter regnperioden

Kommentarer
Postat av: marie

vad är det för träd?

2007-02-09 @ 21:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback