grattis, brorsan

Det här känns verkligen inte bra. Det här håller inte. Jag har skygglappar för ögonen och det enda jag har i huvudet är osammanhängande tankar om konfucianismen och argumentationsanalyser och Vällingby, men jag hinner inte tänka klart någonting för det är så bråttom, bråttom, jättebråttom, allting bara rusar runt och jag har tillochmed glömt bort min lillebrors födelsedag. Min lillebror Aron, jättesöta alldeles odrägliga Aron fyller fem idag och jag har helt glömt bort det. Och nu är det för sent att ringa och sjunga, han sover nu, jag kommer inte kunna sova inatt, ron är femhundramiljoner mil bort, tänk dig Saigon, så långt bort ungefär.

Jag minns när han föddes. Jag var fjorton och det var så vacker vår, jag bodde hos Hannah medan Anna och pappa var på sjukhuset och på morgonen den artonde april ringde pappa och sa att fyra imorse föddes din lillebror, Katja, ett litet russin som jag träffade på SÖS någon timme senare. Då hade jag tid, då kunde jag sitta och äta baguette med kikärtspastej på i Hannahs underbara villaträdgård med vitsippor och krokusar och humlor och jag var så glad. Jag minns fjorton som så bra. Så mycket har förändrats. Nu har jag tillochmed glömt bort min egen lillebrors födelsedag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback