ordkärleken

Jag läser mängder av olika sorters texter om geografi just nu, det mesta flyger bara runt i huvudet utan att slå rot. För att vara ärlig så måste jag säga att jag mest bara känner mig förvirrad för tillfället.
Men, studierna har självklart sina ljuspunkter. Idag satt jag och läste i ett kompendium som heter "Geografi som vetenskap", en på många sätt mycket förvirrande text, när ett ord lösgjorde sig från sidan:

korrelationskoefficient

Smaka på det. Jag är inte helt säker på vad det betyder, något med samband och grafer, men det är något med själva ordet. Bokstavssammansättningen. Hur ansiktet måste jobba för att säga det rätt. Konsonanterna.
Om så bara för att få anledning att säga det lite oftare, så får ord som korrelationskoefficient mig att fortsätta läsa, trots förvirringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback