läsdagboken


Nu har jag fyllt min läsdagbok - anteckningsboken där jag skrivit titel, författare, avslutningsdatum och en liten kommentar för varje bok jag läst, från juni 2003 till idag. Den första boken jag skrev om var Harry Potter and the Order of the Pheonix, som jag läste ut 27 juni 2003. Den sista boken som fick plats i boken blev Oath of gold av Elizabeth Moon, 26 augusti 2009. Ett sammanträffande, att första och sista boken båda är fantasy? Jag vet inte. Men det är mycket liv som får plats på dessa sidor. För en person som läser så mycket som jag, påverkar böckerna jag läser mig alltid. I olika grad, visst, och på olika sätt. Men jag tror att en bit av mig finns på dessa nötta sidor.

Nu är det dags för en ny läsdagbok. Den första anteckningen i den kommer att vara om Oryx and Crake. Symboliskt, att den är en framtidsdystopi? Säger det något om åren jag står inför? Jag vet inte. Enda sättet är att bege mig in i dem.
Och fortsätta läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback