femte dagen som volontär (nionde maj)

Dagen började med att jag fick tandkräm i ögat. Tuben bara attackerade mig. Jag öppnade locket och en bit flög ut och landade rakt i mitt öga.
Det gör ont att få tandkräm i ögat. Tänk er som att få tvål i ögat, och lägg till den där fräscha känslan som håller hela dagen, som är trevlig i munnen, men inte i ögat. Så halva förmiddagen gick jag runt och blinkade och kunde inte se ordentligt på vänster öga.

Sen rymde Villa igen. Veterinärerna bad oss att ta ut honom ur buren under dagen och ha honom fastspänd utanfört istället, och det var under den utsläppningen som han lyckades komma undan. Men vi slapp nedsövning den här gången, han kom självmant tillbaka efter en stund. Sen rymde Chispita med Baby. Haspen på hennes rep hade gått sönder och plötsligt sprang hon bara över taket efter Baby.
Och sen lyckades även Liorona komma ut. Det hade blivit hål i hennes bur. Hon satt på taket, hoppade plötsligt ner på min axel när jag gick förbi och bet mig i halsen, inte hårt men ändå, att hon dirket inriktade sig på halspulsådern. Hon menade allvar.
Men med hjälp av veterinärerna satt alla apor i sina burar när vi stängde för natten igen.

Det var en händelserik dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback