snabbis i Lima

Idag har vi gått runt i Lima, sett en ettusenfemhundra år gammal, enorm tegelhög som användes vid ceremonier av olika slag (bland annat för människooffer), åkt taxi genom stan, sett katedralen och Limas motsvarighet till Drottninggatan, fått in en känsla för staden, blivit nöjda med det vi fått. Vi var beredda att åka härifrån. Men Edvards flyg har blivit ytterligare försenat, vi kommer inte att komma iväg imorgon, en dag till blir det i Lima och nu är jag så trött att jag skulle kunna somna här över tangentbordet. Någon annan gång blir det fler bilder.
Men jag pratar spanska med alla. Inte för att jag skulle förstå vad folk svarar, men pratar gör jag ändå. Det är också ett sätt att lära sig. Och jag har bränt mig. Men bara lite. Säger vi.


Cecilia & Jonna framför Limas katedral

Kommentarer
Postat av: Emiliepemilie

Bah! Jag vill också.. Så klart! Vem skulle inte vilja knata runt i en stad uppkallad efter en böna (eller är det tvärt om? :D) på andra sidan ekvatorn??

Pussar till er alla.

2009-01-16 @ 12:53:23
Postat av: marja+morena

kolla på den här länken, bra info om resa till Titicacasjön och sevärdheter längs rutten: divisionweblive/hs.xsl/absoluteperulares.htm" rel="nofollow">http://www.statravel.se/cps/rde/xchg/sedivisionweblive/hs.xsl/absoluteperulares.htm

mänga hälsningar från ett numera kallt Stockholm (-6 i morse)

Marja och Morena

2009-01-16 @ 20:29:19
Postat av: marja

Hej Kati,

Synd att Edvard har fastnat i London. Hoppas han kommer i väg imorgon. Här en länk till foton från Paracas National Park söder om Pisco där Ballesta islands ligger. Rekommenderar varmt. Jag har åkt en båttur från hamnen nära Paracas Hotel till öarna. Det finns säker vandrarhem eller dylikt i hamnen.



ballestas.htm" rel="nofollow">http://www.go2peru.com/galballestas.htm



Iso hali marja

2009-01-16 @ 20:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback