sambandet mellan nödvändigheten av att plugga och städlusten

Är det inte intressant, hur sysslor som annars ter sig alldeles försträckligt tråkiga, blir spännande och roliga när man har viktiga, komplicerade saker att göra?
Idag borde jag ha pluggat. Det var planen. Jag skulle skriva plart PM:et som ska lämnas in digitalt imorgonbitti innan seminariet och sen hade jag tänkt läsa lite extra så att jag skulle slippa stressa med pluggandet i veckan. Men. Den gamla stenåldersdatorn från förra milenniet som fortfarande står i mitt rum, trots att den inte används, måste tömmas och slängas och jag fick bara för mig att det skulle jag ju ha tid med. Så jag satte mig vid den och började rensa. Och sen kom jag på att jag ju hade tänkt rensa min garderob i somras. Då pallade jag aldrig ta tag i det, men nu kändes det plöstligt riktigt tilltalande. Så jag tömde hela garderoben på min säng och gick igenom alla kläder jag äger, la i högarna Spara, Slänga, Ge bort, Landet, Ridkläder, Vinden. Nu har jag en nystädad garderob och imorgon ska jag gå över med den gamla datorn till grovsoprummet.
Men plugga, det har jag inte gjort. Jag blev klart med PM:et, men något mästerverk blev det inte och jag vet att jag hade kunnat bättre. Men jag är ringrostig och har koncentrationssvårigheter. Om det fortsätter såhär, så kommer jag att ha ett omänskligt rent rum och en oavklarad kurs i geografi innan terminen är slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback