första dagen på universitetet

Idag började jag på universitetet. För andra gången. Upprop och introduktionsföreläsning. Den här hösten bådar gott. Det känns bra, spännande, jag tror att det kommer att bli något av det här.
Och efter föreläsningens slut gick jag till kårexpeditionen för att få ett SL-intyg, och betalade min kåravgift till Simon, naturarkillen med det stora krullet från Södra Latin. Jag umgicks aldrig direkt med honom, läste aldrig någon kurs med honom. Men han visste vad jag hette.
"Katja, va?" sa han. "Malmborg." Och så skrev han in det på datorn.
Det kanske inte är så välgrundat, men jag blir alltid glad när det händer. Han har väl sina skäl att minnas mig, men ändå. Jag blev glad.
Jag är tillbaka på Stockholms universitet. Det känns bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback