vardag i La Paz

Här låter jag bara dagarna passera. Natalia har fått för sig att vi måste introducera den svenska och finska matkulturen för hennes bolivianska släktningar, så hittills har vi gjort köttbullar med brunsås, bakat kardemummabullar och semlor, gjort chokladbollar och igår bakade vi till och med karelska piroger. Imorgon är tanken att vi ska göra fisksoppa och raggmunkar. Själv kampanjerar jag för att få göra vispipuuroa.
Annars dricker vi Amarulla (jag köpte en flaska för att låta Natalia smaka, och den gick åt på tre dagar. Sjuttiofem centiliter!), läser dåliga böcker och ser på mängder med filmer. Skriva kan jag inte alls. Natalia har tatuerat sig igen och jag äter alldeles för mycket glass och choklad, och ja, typ saker i allmänhet. Det är skönt att inte behöva göra någonting, men snart måste jag börja röra mig härifrån. Bara ett par dagar till...

Kommentarer
Postat av: marja

Hei

Kiva kun laiskottelet. Minne ajattelet matkustaa. Miten menee espanjan puhumunen?

Moi, Moi

m

2009-04-27 @ 20:39:22
Postat av: marja

Hei

Kiva kun laiskottelet. Minne ajattelet matkustaa. Miten menee espanjan puhumunen?

Moi, Moi

m

2009-04-27 @ 20:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback