estudio español



Jag tänkte att jag skulle ta det här med spanskan seriöst. Jag pratade med Kirkes pappa och han sa att jag skulle göra flashcards, att det är bästa sättet att lära sig glosor och sånt. Och han borde ju veta, han kan nio språk flytande. Minst. Så jag satte igång - hittade en hög A3-papper av det lite tjockare slaget som jag fått någon gång men aldrig fått användning av, började vika dem i halvor och riva av tills jag hade en liten prydlig hög med A8-lappar och sen började jag skriva upp glosorna med olika färger beroende på typen av ord och den svenska översättningen i en ljusare nyans på andra sidan. Det var mer pyssel än plugg, egentligen, men jag fortsatte och nu sitter jag med 229 kort och jag har läst spanska i knappt tre veckor och de tar så lång tid att göra, korten, att jag inte har tid att testa mig själv med dem när jag är klar. Så går det när man försöker vara duktig.

Kommentarer
Postat av: gulllers

bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback