resfeber

Nu har jag bokat mina biljetter till Bolivia. Idag, runt två, var det spikat. Det kommer att bli av, min resa, jag kommer att komma iväg. Det har inte känts verkligt, det har inte känts på allvar. Bara något vi pratat om, galna drömmar vänner emellan. Men nu har vi faktiskt bokat biljetter till Bolivia, mitt i mörkaste vintern åker vi, fyra gringos och en halvbolivianska, till La Paz syrefattiga höjder. Det ger mig svindel.

Men nu börjar allt det där andra. Paniken. Jag läser i reseguiden. Höjdsjukan. Alla sjukdomar. Vi hade gäster ikväll, min galna venezulanska (ingifta) morbror och hans barndomsväns dotter och hela middagen satt de och pratade spanska i ett tempo som gjorde mig yr. Det var jag som bad dem att prata spanska, pueden hablar español por favor, för att jag ska få träna, men är det så kaotiskt det kommer vara? Jag kommer inte att överleva. Vad har jag gett mig in på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback