film är bättre på bio

För att fira måndagskvällen gick jag och Natalia på Victoria och såg Vicky Cristina Barcelona. Barcelona är en vacker stad. Scarlett Johansson är en vacker kvinna. Och vad jag tyckte om den. Filmen. Inte så att den skulle vara sådär fantastiskt bra, jag brukar ha lite svårt för Woody Allen, men just nu. Den kom precis rätt. Den la sig tillrätta som en saknad pusselbit och gav mig så många uppslag, det var mörkrumsbilder åt Kira och vilsna konstnärssjälar åt Ylvali, jag tror att jag ska kunna skriva nu. Det går ju upp och ner det där, ofta är det idéerna som tryter eller lusten, men nu har jag sett en film som fyller upp mig och jag tror att det verkligen kan bli något den här gången. Något som kan hålla även efter en andra genomläsning.
Den bästa måndagen på riktigt länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback