... medan jag varit borta

Det blev en längre paus än vad jag trott. Jag gick och väntade på att lusten skulle komma tillbaka, och när den väl kom väntade jag lite till. Men nu sitter jag här igen, med stearinljus och kamomillte, och skriver en lite sammanfattning av de gångna två veckorna:

- jag har läst många böcker, jag har läst: "Winnie-the-Pooh" och "The House at the Pooh Corner" av A. A. Milne, "Saker jag inte förstår och personer jag inte gillar" av Lena Sundström, "Alanna - det första äventyret" och "I gudinnans hand" av Tamora Pierce (för gamla tiders skull), "The Sweet Far Thing" av Libba Bray, "Alice's Adventures in Wonderland" av Lewis Carroll och halva "Wuthering Heights" av Emily Brontë

- jag har sett många filmer, lite för många tillochmed. Jag fick I'm not there på bio av Kirke i födelsedagspresent, och den var så snygg. Jag såg My Blueberry Nights och den var så vacker. Andra bra filmer: Wonderboys, Miss Potter, Stardust (för andra gången), Fever Pitch, A Guide to Recognizing Your Saints och Across the Universe (Beatles är fortfarande grejen, liksom). Med Aron såg jag Wallace, Gromit och varulvskaninen och Familjen Robinson. Och så några mindre bra filmer: The Perfect Man, The Jane Austen Book Club, Music and Lyrics, American Dreamz, Enchanted, Miss Secret Agent, 27 Dresses och Förortsungar

- ingen påskkärring ringde på min dörr på skärtorsdagen - och jag kunde inte ha missat någon för jag var hemma hela dagen. Vad har det blivit av barnen?

- mamma kom hem från Tanzania och hon hade tio mogna mangos med sig. Hela lägenheten doftade mango i flera dagar

- jag har skrivit en uppsats, mitt livs första för universitetet. En pissdålig sak om djurförsök

- och sist, och absolut allra jättestörst, har jag skrivit klart det första utkastet av mitt manus. 55 sidor / 32 740 ord blev det till slut. Nu behöver jag inte skriva något mer, någonsin, om jag inte har lust. För jag har skrivit en bok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback