hemma igen

Och det första jag möts av när jag kommer upp ur tunnelbanan är att de har klippt ner alla rosenbuskarna hela vägen från allén till Varmfrontsgatan. Det är minst femtio meter rosenbuskar som doftade så underbart om kvällarna, kunde de inte åtminstone ha väntat med att klippa ner dem tills rosorna blommat ut? Nu ligger de bara där, rosliken, och jag ville bara vända om igen och återvända till landet.
Och när jag kom hem hade jag fått ett mejl om att jag ska infinna mig på skolning på mitt nya jobb på torsdag klockan åtta. Det är väl sånt som jag får vänja mig vid nu, som konsult på bemanningsföretag, men det är sånt som ger mig panik. Och jag mår inte bra av att tänka på pengar.

Men idag blommade pionerna i Hundby och idag åt jag årets första smultron. Det är den känslan jag måste hålla tag i, när allt annat ger mig andnöd.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback