rörförvirring

Vi har inget kallvatten hemma.
Att inte ha något varmvatten kan jag förstå, det är ju inte bara att pumpa ut rakt från reningsverket, det måste värmas upp emellan och det finns många möjligheter för fel. Det händer ibland hos oss också, att vi inte har något varmvatten, speciellt på mornarna. Det ska tydligen vara något fel med rören i mitt område.
Men att inte ha något kallvatten? När jag skulle duscha höll jag på att skollas när kallvattnet plötsligt slutade rinna och allt bara var varmvatten. Vattnet som kommer när man skruvar på kallvattenkranen är nästan för varmt för att duscha i. Och att ha något att dricka är ju inte att tala om - mamma har fyllt kastruller och ställt in på avskylning, men det smakar ju bara kylskåp. Det är högst irriterande, och jag förstår inte hur det går ihop. Har de av misstag börjat värma upp kallvattnet i Skarpnäck? Fatta vilket slöseri med energi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback