gamla godingar

De har fått något ryck på P3:s musikredaktion, eller vilka det nu är som väljer musiken som ska spelas. Titt som tätt dyker det upp låtar som INGEN lyssnat på på minst fem år. Häromdagen spelades tillexempel Oasis Stand by me. Den la jag aldrig märke till då den var stor, jag lyssnade inte riktigt på sån musik på nittiotalet, men vad sägs om Lou Begas Mambo no. 5? Själv var jag aldrig speciellt intresserad av den, men den spelades ju flitigt och jag minns att min vän Benedikte var helt galen i den. Däremot höll hjärtat på att stanna på mig när ett intro började spela och jag tänkte "är det? nej, det kan det väl inte ... men jo, det är det!" och så började Spice Girls sjunga Stop. Har den någonsin ens spelats på P3? Det måste ju vara åtminstone tio år sen i alla fall. Och nu, alldeles nyss, spelade de Robyns Do you really want me. Det var om möjligt ännu längre sen som någon lyssnade på den! Och jag minns när jag var sju, hur jag brukade sitta i badkaret på söndagkvällarna, bygga berg av badskummet och lyssna på min slitna Robyn-kassett. Det är någon på P3 som har en riktig nostalgitrip.

- - -

Och nu spelar de Cardigans Lovefool. Vad är det med P3?

Kommentarer
Postat av: m.

och man märker att man har blivit äldre när man tycker det är lite kul att höra de där nostalgilåtarna som man inte ens tyckte var bra då.

Postat av: hanna

haha, jag hörde också robyns "do you really want me" idag. och tänkte samma sak, att nu har de väl ändå fått snurren de där radiomänniskorna.

2008-07-21 @ 23:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback