delkurs ett: argumentationsanalys

Nu pluggar jag. På riktigt. På universitet. Det är ett heltidsjobb. Läroboken är på engelska och det tar så lång tid att läsa att jag inte hinner göra mycket mer än att gå på föreläsningarna, läsa och sen vara så mosig i skallen att jag inte orkar göra något mer intellektuellt krävande än att sitta framför TV:n eller på sin höjd prata larvigheter med en vän. Jag kommer inte att ha tid att skriva något i vår. Jag vet inte om det är bra eller dåligt.
Vi lär oss att dela upp argument och räkna matte med dem, för att se ifall de håller eller inte. Det är inte speciellt spännande. Men min grupp har en väldigt bra lärare och jag känner att jag redan har lärt mig minst dubbelt så mycket som det filosofiläraren i gymnasiet lyckades lära mig. Jämför: gymnasiets två och en halv timme i veckan i nästan fem månader, och universitetets sammanlagda sju föreläsningstimmar hittills. Säger det något om min gymnasielärare, eller universitetets undervisningshastighet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback