vänskapsdagen

Idag är det allahjärtansdag. Jag känner ett svagt obehag av tanken. Innerst inne kanske det handlar om att jag är bitter för att jag själv inte har någon att få röda rosor och kärleksförklaringar från, jag vet inte. Jag tycker bara inte om det.
På finska tycker jag att den fjortonde februari blir mycket mer tilltalande. På finska heter allahjärtansdag ystävanpäivä. Översatt blir det ungefär vänskapsdagen, och handlar mer om kärlek i allmänhet, till vem som helst, på min finska grundskola skulle vi gå runt och vara extra snälla mot varandra. Man ger presenter till sina vänner, istället för att begränsa det till romantik. Det känns bättre, tycker jag. Även om inte heller det känns helt bra.

Nu är det snöstorm ute, och här kommer en allahjärtansdagshälsning från min lillebror Aron, snart sex:


hjärtan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback