landsflykt




Efter adventskonserten för ett par veckor sen fick jag en lite amaryllis av Natalia. Den satte igång och blommade med två stora röda blommor på bara ett par dagar, och när de dött trodde jag att det var väl det. Men så började det skjuta ut långa blad och mitt bland dem kom en blomstjälk till. Och den blir bara längre och längre.
Nu har den börjat luta. Den kan inte hålla balansen. Det ser sorgligt ut. Den kanske känner att Natalia har lämnat landet.

Själv hade jag mitt sista spanskaprov idag. När jag kom hem såg jag tre Carnivále-avsnitt på raken, sen somnade jag på sängen och drömde att min dator fick ett ytterst underligt virus. Det var en mardröm, jag tänkte med panik på mitt manus, i drömmen, trots att jag gör backupkopior både på extern hårddisk och skiva stup i kvarten.
Jag vaknade inte förrän mamma kom hem runt halv sju. Det blev ingen gympa idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback