fullmåne

Jag har haft problem med att somna de senaste dagarna, och när jag väl har somnat har jag drömt alldeles hysteriska drömmar som nästan fått mig att önska att jag inte somnat över huvud taget. Jag har skyllt det på resfeber, en dag i taget närmar sig avresedatumet och jag jagar upp mig, jag är ju så hemskt flygrädd, bara för att nämna något.
Men så sa min kära kollega Maria att det är fullmåne. (Maria har förlovat sig. Denna underbara människa, detta underbara trots, denna inspirationskälla för den obotliga kärlekspessimisten i mig.) Maria sa att hennes pojkvän (fästman) också har jättesvårt att sova när det är fullmåne, att det har något med gravitationen att göra.
Fullmåne. Att man ska hålla koll på sånt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback