kladd från tentamen i värdeteori

En humla flög mot mitt fönster. Den ville in. Vi hade kunnat byta plats.

Jag har plöstligt glömt allt jag har läst.

Jag tror att jag har tappat motivationen till att skriva tentor. Det känns rätt meningslöst. Vem blir glad av att jag tillbringar fyra timmar av min lördag åt att krysta fram ord som sen bara kommer att hamna på hög, bli halvhjärtat lästa en gång och betygsatta enligt kriterier som ingen ändå förstår? Jag lär mig för lärandets skull och hade pluggat ändå. Men det kan ju inte föreläsaren veta. Och inte kan han lita på det om jag lovar heller. It all boils down to trust. Världen skulle bli så mycket bättre om vi litade lite mer på varandra. Hade skäl att lita lite mer på varandra.

Får man minuspoäng för ordbajseri?

(Tillslut blev det fjorton handskrivna sidor, om fyra essäfrågor, på fyra timmar. Någon borde slå mig.)

Kommentarer
Postat av: Emma

Vill du vinna ett smycke från Asian Art & Design? Gå in och tävla på http://petersson84.blogg.se/1208632627_tvling__vinn_vinn_vin.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback