fika med tanterna

Idag bjöd vi på söndagsfika, jag och mamma. Våra gäster var två av mammas väninnor. Jag bakade en äppelpaj, vi drack te gjort på japanska pinnar och jag lekte med David. David är en mycket bestämd tvååring. Han vill och han vill inte, och det är bara att foga sig, för själv ändar han sig inte en tum. Vi byggde en koja av madrassen jag inte orkat ta upp till vinden än. Sen rev han den och använde den som studsmatta. Han sågade av  mig benen och grävde ner mig under jorden i en djungel, tog med mig på ett besök i en grotta och lärde mig hur man använder en röjsåg. När de skulle åka hem, frågade hans mamma om jag ville vara barnvakt någon gång. Och jag måste säga att det skulle vara väldigt kul. Att ha barn några timmar någon gång ibland. Men några egna blir det nog inte på ett bra tag...

David
Han var helt omöjlig att fota, för han rörde på sig hela tiden. Det här
var den skarpaste jag lyckades åstadkomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback