bibliotek

Det den enskilde glömmer finns på biblioteket.
Biblioteken är huvudet på jordens kropp.
Varje människa är en värld, ett universum, varje bok är beviset på det.
Det finns lika många sätt att se på världen som det finns människor och det bevisar skönlitteraturen. In i en annans huvud kommer du bara i böckerna.
Bara på biblioteket finns bevisen.

Bodil Malmsten tycker också om bibliotek. Jag är beroende av bibliotek. Det går i perioder, ibland känns det till och med som att jag kan stå helt på egna ben. Men så kommer återfallet och jag står där bland hyllorna igen med en hög av böcker balanserande på armen.
Idag känns som en alldeles onödig dag. Jag vaknade för sent och himlen är bara jämngrå. Så jag ska gå till biblioteket för att finna lite mening.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback