Storm

Hjärtat slår. Hårt. Jag har precis sett Storm.
Jag har haft den liggande sen tidigt i höstas, men jag har aldrig kommit mig för att se den. Jag ville se den på bio. Jag tycker om Eva Röse och Jonas Karlsson. Men jag lyckades inte hitta någon att gå med och det var mycket i skolan. Så jag såg den inte. Och i höst har det mesta jag sett kunnat kategoriseras under romantisk komedi. För att jag liksom ska orka överhuvudtaget.

Men nu har jag sett den. Hjärtat slog slog slog hårt hårt hårt så som det inte gjort på riktigt länge, jag hanterar spänning illa, för mycket åt gången kan stiga mig åt huvudet. Men nu var det lite sånt jag behövde. Och den är ju inte helt vanlig heller. Vilket fantastisk foto. Fantastiskt. Kristallklar, som glasfigurerna. Och inkräktarna i mitt huvud, filmer som får hjärtat att slå flyttar in i huvudet och får mig att känna mig besatt.
Prata inte med mig, för jag förstår inte. Än har jag inte landat. Det lär jag inte göra på ett bra tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback