egenkärlek

Tomas Kindenberg skriver i Kan du inte bara vara pinsamt tyst:

"INNAN MAN KAN ÄLSKA NÅGON ANNAN.
Innan man kan älska någon annan så måste man älska sig själv. Det gör jag. Jag älskar mig så mycket att det gör ont. Jag älskar att höra min röst, jag älskar att jag lägger huvudet på sned när jag skrattar, och jag älskar hur det rycker i min underläpp när jag blir upprörd över något.
Ibland kan det vara jobbigt att älska någon så mycket som jag gör. Jag blir så ledse när jag kollar efter snygga tjejer på stan. Jag vet att jag bara gör det för att göra mig själv svartsjuk, men samtidigt kan jag inte låta bli att bli sårad. Då blir jag irriterad på mig själv, men när jag ser min spegelbild i skyltfönstret och underläppen som rycker så där ilsket kan jag inte vara arg längre. Så då lägger jag huvudet på sned och skrattar, på det där sättet som jag älskar."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback