utbildning

Jag kom inte in på bildjournalistutbildningen på Biskops-Arnö. Jag ringde dit idag och de sa att de som kommit vidare till antagningshelgen har blivit kallade. Jag har inte blivit kallad. Lite tråkigt är det väl, men jag hade nog inte förväntat mig något annat heller. Nu väntar jag på svar från författarlinjen. Det ska komma i slutet av juni. Och jag har märkt att jag verkligen vill komma in. När jag sökte, gjorde jag det mest för att söka något. Nu känns det som att den kommande hösten hänger på ifall jag kommer in. Högskolan kommer jag in på, inga problem, betygen räcker nästan för långt. Globaliseringskursen jag sökt till kommer jag alltid kunna gå. Men här är det arbetsprover som gäller. Det är något helt annat.
Vad ska jag göra i höst? Vad ska jag göra i sommar? Jag har inte orkat tänka, mina planer slutar den åttonde juni, studenten, sen är det tomt. Kan jag lita på att kunna driva på vinden, klarar jag av att göra det som faller mig in?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback