städdag

Idag har jag städat mitt rum. Eller snarare ... mitt skrivbord. Jag hittade mitt prov från natur- och miljötemat i ettan, alldeles i början, oktober 2004 typ. Så välstrukturerat är mitt skrivbord. Annars är jag faktiskt ganska bra på att hålla ordning och städat. Det är bara skrivbord... Provet hamnade i pappersinsamlingen. Här är vi inte sentimentala.

Jag bakade brownies också. Jag tycker inte om kakor egentligen, det är för sött och hårt, men Sandra tyckte att kladdkaka var för alldagligt. Och de blev faktiskt goda. Jag ska tvinga i Sandra och Anna minst två var imorgon på statsvandingen i Mörby.

Annars så ... har jag 4443 låtar på min mp3-spelare. Jag har försökt lyssna igenom lite, det finns så mycket musik där som jag aldrig lyssnar på. Björk tillexempel. Jag förstår inte i vilka sammanhan man ska lyssna på henne. Det är inte riktigt söndagskvällsmusik, inte heller promenadmusik eller skrivmusik. Eller partymusik. Eller typ Belle & Sebastian. Mysigt, men när går lågmäldheten en inte på nerverna utan att få en att somna? Big Star ska jag lyssna mer på i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback