regndag

Imorse när jag vaknade hade mamma glömt stänga vardagsrumsfönstret och ute regnade det. Jag åkte ut till Vällingby och planerade, något ineffektivt, vår stadsplaneringsredovisning med Anna och Sandra i Annas hemtrevliga vardagsrum. Vi drack alldeles för mycket te och åt vaniljlängd och jag tryckte i mig Ballerina-kex. Egentligen tycker jag inte om kex, det är så torrt och obehagligt, men idag var en konstig dag. Ballerina-reklamen på tv hade gjort mig sugen, mot min vilja. Obehagligt vilken makt reklam har över oss.
Inne på Söder igen gick jag från vattenpöl till vattenpöl och skvätte vatten. Jag var glad och bekymmerslös. Det är underligt vilken guldkant ett par knallgula gummistövlar och den milda lukten av våt alsfalt kan ge åt tillvaron. Jag lyssnade på musik och kände mig som fem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback