lärarfrierier

Jag lämnade in mitt sista fotoarbete idag, jag kommer ju inte vara i Stockholm på torsdag (hjälp!) och Rikard ville att jag skulle skriva en liten lapp om mina bilder eftersom jag inte kommer kunna göra det muntligt. Jag hade ingen tanke alls bakom mina bilder, det var bara några random porträtt, men jag kände att jag var tvungen att hitta på något. Och herregud vad jag blivit slipad på det där alltså. Jag hittade på värsta grejen om ljus och fick alla sju porträtten att ingå i ett sammanhang. Om det är något jag lärt mig under gymnasietiden, så är det att smöra, att hitta på djupa och flummiga saker som lärarna tycker om att höra. Jag kan kasta ihop ett djupt och genomtänkt arbetsbeskrivning på fem minuter. Väldigt praktiskt. Rätt hemskt, om man tänker efter. Jag har blivit mästare på att luras.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Gällande att luras; jag tror inte det är att luras, jag tror det är att anpassa sig efter läraren och hans/hennes val av betygsunderlag. Du vet ju om att Rikard tycker om att man pratar om ljussättning och allt det där, varför då inte visa att du kan?
När får jag se bilderna? Lägg upp dem på bilddagboken? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback