fisheye

En av fördelarna med att ha en journalist till far (om det finns några nackdelar kan jag inte riktigt komma på) är att han får gratisprylar av företag som vill att han ska skriva snällt om dem i sin tidning. Det gör han såklart inte, det skulle ju vara att bli mutad, men han kan ju inte gärna skicka tillbaka alla prylar. Så de blir liggande på kontoret. Eller så tar han med sig dem hem. Jag har fått otaliga recensionsex av olika böcker för att nämna något.
Men inget kan slå det han kom hem med i fredags, och jag hittade på mitt skrivbord inatt när jag kom hem. En riktig fisheye-kamera! Det kallas lomography. Den är simplare än min allra första kompaktkamera som jag fick när jag var sex. På paketet står det: The brand new version of the world's first, best, and only 35mm compact fisheye camera. Den har en bildvinkel på 170 grader. Bilderna man tar med den blir runda. Vad jag ska ha kul i sommar!

kamera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback