tuggummiluft i datasalen

Jag sitter i skolans stora datasal (den räcker nätt och jämnt för en hel klass) med min klass och engelskalärarinnan Ellie, brevid Anna som är jätteuttråkad och dikterar för mig istället för att skriva på sin egen ghost story. Cause we're supposed to write a ghost story. Oh no, sorry, not ghost, it should not be called ghost, Ellie says it should be called goth story. Or horror story. Och vi ska använda Edgar Allan Poes Brott och straff-plagiatnovell som inspiration. Jag tyckte inte alls om Brott och straff. Och jag tyckte ännu sämre om The Tell-Tale Heart. Ingen vidare inspiration, om man frågar mig. Men de där 1800-talsmännen verkar ha en enorm fascination av brottslingångesten, egon som skulle kunna fylla hela Victoriasjön. "Jag är mycket smartare och bättre än andra, därför gäller inte vanliga lagar för mig". Jag har sett en pjäs också, av Strindberg, Paria, handlar om precis samma sak. Jag tror inte jag har någon lust att skriva någon spökhistoria. Nej, det har jag inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback