jag kommer ut ur garderoben

Jag har ju som sagt ett reportage att göra till fotot. Min tanke var att jag skulle välja mellan antingen Annas tävling eller i tunnelbanan. Jag var med Anna på tävlingen i söndags och jag fick ett par riktigt fina bilder. Men alltså, jag är fortfarande förtjut i tunnelbanan. Jag vill fortfarande...

bagis
Bagarmossen

skarpn?ck
Skarpnäck


Men så kom jag på det. Varför jag är så förtjust i tunnelbanefotografering. Det är linjerna! Jag har visat prov på det tidigare. Detta onaturliga, geometriska. Människan som kuvat naturens oregelbundenhet. Det är som någon dold fascistisk läggning som bara väntar på att få stiga fram i sin fulla kraft ur mig. För några av favoriterna bland mina egna foton är ju:

fotbollsmål
Bergholm

stadio
Olympiastadion i Berlin


Jag vet inte riktigt vad jag ska göra av min nyvunna självinsikt.

Kommentarer
Postat av: m.

stadion-bilden var riktigt snygg! (målet-bilden har jag nog kommenterat tidigare;)
läste att det var en kille som nyligen hade gjort en fotobok om tunnelbanan i sthlm, verkar intressant.

2007-03-13 @ 20:51:10
Postat av: Linus

Oj, smickrande. Det får du hjärtans gärna. Mitt ego blossar upp till dubble storlek. Kretsar jag runt solen eller allting kring mig?

//L

Postat av: -

Du är rätt bra på foto. (svensk underdrift)

2007-03-13 @ 23:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback