på utflykt i skafferiet

Mamma är i Finland. Där har midsommarafton varit en fin sommardag och ikväll ska de bränna ett stort bål, så som de gör i Finland. Innan hon åkte bad hon mig att rensa kylskåpet.

Så vad gör jag? Börjat tömma skåpen med ris, mjöl och såntdär. För mig och mamma är det helt omöjligt att hålla ordning i någonting en längre tid (mest mamma), så med mer eller mindre långa intervaller ger jag mig in i att organisera om i våra skåp och i kylskåpet.
Det är fascinerande var mycket saker man kan hitta i sina skåp, bara man letar. Minst tio olika sorters ris. Tre halvanvända och en oöppnad påse socker. Och, hör och häpna, tjugotre olika sorters te! Folk envisas med att ge oss det i present, både mig och mamma, samtidigt som vi envisas med att inte dricka det. Vi dricker ytterst sällan te. Det är inte som att vi inte tycker om det, det blir bara aldrig av. Mamma har sitt morgonkaffe och jag dricker mest bara vatten, för att det är lättast att få tag på. Så tet står i skafferiet och samlar damm. Snart borde jag nog ha tebjudning ... eller öppna en tebod kanske.

te

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback