eremiten i Hundby VIII

Saker som blir svåra att göra om man är själv:
- Att smörja efter sol-kräm på ryggen. Det är helt omöjligt! Det går inte ens att se om det finns ett behov av efter sol. Men det kan antas - jag har fått en underbart grisrosa bikinilinje som förhoppningsvis är lagom gyllenbrun om två dagar (det brukar den vara)
- Att lyssna på Jeff Buckley. Det är livsfarligt utan någon som kan dra en upp ur den underbart bitterljuva melankolin, tillbaka till verkligheten med ett "kan du diska" eller "jag orkar inte laga mat, om du vill ha middag får du göra det själv"


Saker som går bäst att göra när man är själv:
- Blanda sina egna White Russians. Eller jag tror åtminstone att det blir en White Russian? En droppe vodka, lite mer Kahlúa, mycket mjölk och några isbitar. Det skulle jag aldrig kunna göra om någon annan var här. Jag är ju nykterist! (Men märk väl, jag dricker det inte för att bli påverkad, jag dricker det för att det är gott. Jag har alldeles för mycket mjölk i för att man skulle kunna bli full)
- Lyssna på alla sina favoritlåtar, dansa helt galet fult och sjunga med för full hals. Det skulle jag inte ens kunna göra om jag var ensam hemma i stan. Det är mycket lyhört i lägenheten. Annat är det i sommarstugor...
- Bada näck på badudden. För att garanterat formulera årets största klyscha: finns det något mer fulländat än det där ögonblicket när kroppen träffat vattenytan efter en perfekt dykning, den första chocken mot den nakna huden, sen upp för luft och där går solen ner på andra sidan sjön och det är bara FÖR vackert, FÖR skönt. Ett sånt ögonblick måste upplevas ensam

Kommentarer
Postat av: Jakop Dalunde

Mmm, white russian. Bästa drinken.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback