eremiten i Hundby III

Tisdag 12/6, c:a 18:00
Pappa ringde:
- Jag har blivit av med jobbet.
Obehaglig tystnad.
- Ehrm, jaha...?
- Och fått ett annat. Gissa vilket?
- Eeh... Är du kvar på DN?
- Ja.
- Eeh...
- Vad är det jag har varit så engagerad i på sista tiden?
Klimatfrågor, tänkte jag.
- Eeh, ska du börja på vetenskapsredaktionen?
- Nej. Jag ska bli DN:s första klimatreporter. Fast inte så som Karin Bojs på vetenskapssidorna, mer ur ett samhällsperspektiv. Jag ska börja på nyhetsredaktionen och bevaka klimatfrågor.

Jaa... efter hur många år som helst, minst tio, slutar pappa på reseredaktionen och ger sig in i samhällsdebatten på allvar. I september fyller han 50. Det är fortfarande lite stake i den gamla gubben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback