på besök

Jag är hos min mammas kusin Tarja i Jaala. Det är i Jaala som min mormor växte upp på en bondgård. Det här är verkligen på landet. Och hon har ett så fint hus, Tarja. Tänk er en fjällstuga i Alperna, så har ni ungefär det här huset, bara större. Tre våningar, allting är trä, väggarna, golven, taken. Det är verkligen bastant. Jag är helt hänförd.

Och det är spännande att vara på besök hos folk. Se hur de lever. Saker som jag tycker är lustiga, men som för dem är helt normala. Som tillexempel, Tarjas man. Han är bortrest nu och jag har aldrig träffat honom, men jag tror mig kunna skapa mig en bild av honom ändå. I badrummet står sju olika sorters after-shave, prydligt på rad. Och han är fritidsjägare. I arbetsrummet hänger sju gevär, en pistol, flera licenser och djurskallar. I kombination med timmerväggarna känns det verkligen som en ... fulländad bild. En jaktstuga.

 

 

gevär

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback