visdomsord

Stormen Per drar in över Syd- och Västsverige, med vindbyar uppmätta till orkanstyrka, och här regnar det. Själv kan jag inte sova och mensvärken håller på att äta upp mig inifrån. Jag går runt i kofta och raggsockor och den enda färgen i mitt ansikte är de svarta hålen under ögonen. Och så kommer pappa fram till mig och säger att han fick en uppenbarelse, en mening som är så enkel att den nästan är för svår att förstå. Han säger: "Det finns tid för allt. Man går runt i livet och är oroad för att man aldrig kommer hinna med allt man måste göra. Men det är ingen idé. Slutar man oroa sig, så finns det tid för allt." Det är nästan för enkelt för att förstå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken vacker insikt, och ja, nästan för enkelt för att förstå!
jag tycker om din blogg, den är sådär andligt stillsam. jag blir lugn av dina ord på nåt sätt. du skriver väldigt intressant också.

2007-01-19 @ 16:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback