barfotadrömmerier

roddbåt


Just nu skulle jag vilja ligga i roddbåten, flyta runt på Sillen och läsa något riktigt bra, slippa all jävla skollitteratur och kanske skriva ett par rader om det faller mig in. Ro en stund när båten drivit lite för långt åt någotdera håll. Sjunga lite åt molnen och svalorna.

I brist på roddbåtar och svalor får jag nöja mig med att sticka. Hela tiden. Istället för att föra anteckningar. Istället för att plugga. Istället för att umgås med människor. Sticka och lyssna på musik. Jag har börjat på en mössa. Reclaim pink, tänkte jag och det kommer bli nästan lite för extremt, till och med för mig.


stickning

Kommentarer
Postat av: Erik

Du kommer passa jättebra i den mössan.

2007-02-15 @ 17:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback