mina svartvinbärsbuskar

Trettionde juli


Idag dog tydligen Ingmar Bergman. Det är lite svårt att veta exakt, sånadär nyheter om de var idag eller igår, eftersom jag varken tittar på nyheterna på tv (jag hänger ändå inte med i den där nyhetsfinskan), eller har tillgång till någon tidning, eller internet heller för den delen. Jag har aldrig sett någon Bergman-film. Det kanske är dags nu.

 

Idag har jag sprungit i en halvtimme och promenerat ungefär lika länge, jag har testat ett nytt recept på morotssoppa, som visade sig vara jätteenkel, billig och riktigt god, och så har jag plockat sju liter svartvinbär, rensat och lagt in i fryspåsar. Och dessutom hittat på en alldeles egen svartvinbärsdryck.

När jag blir stor och har funnit en stjärna att följa, och om den stjärnan tillåter mig att ha en trädgård, så ska jag ha många svartvinbärsbuskar i den trädgården. Ett par röda, för saftens skull, men många svartvinbärsbuskar. Svartvinbär är gott att äta som det är, blir god saft, går bra att frysa, innehåller riktigt mycket C-vitamin och svartvinbärsgelé ska det väl gå att lära sig att göra. Svartvinbär är ett måste i min trädgård.


Kommentarer
Postat av: m.

m, håller med.
svartvinbär är bäst.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback