bredbandsbolaget tar långsamt död på mig

Jag hatar tekniken ibland. Jag kommer inte ut på internet. Eller alltså, internet kommer jag in på, grannens trådlösa utan aktiverade säkerhetsfunktioner. Men mitt egna kommer jag inte åt. Först sitter jag en halvtimme i telefonkö, sen sitter jag i nästan en timme och försöker följa den förvirrade supporterflickans instrutioner men ingenting fungerar och nu sitter jag här och hatar. Hon tycker att jag ska avinstallera antivirusprogrammet. Jag tror inte att hon vet vad hon pratar om. Att jag ska avinstallera antivirusprogrammet för att sen köpa samma antivirusprogram pånytt för att överhuvudtaget kunna komma ut på mitt eget internet? Vi betalar fan trehundra kronor i månaden för det, då ska det tamejfan fungera! Men nej. Hon sa åt mig att stänga av datorn och låta den vara avstängd ett tag, och sen försöka igen. Och om det inte funkar skulle jag ringa igen. Det fungerade inte. Jag ringer inte igen. Jag stjäl grannens trådlösa istället, och avreagerar mig på nätet. Varför kan inte saker få vara problemfria ibland?

(Jag tillbringade hälften av dagen åt att ha panik vid arbetsförmedlingens hemsida, för nu ska jag söka jobb men det finns inget som jag kan söka för jag har ingen kassaerfarenhet och samhällsprogrammet är helt värdelöst, vad ska jag med 19,8 i snitt till när det jag behöver nu är tidigare arbetslivserfarenhet. När de som skriver annonserna inte ens kan stava. Livet är inte rättvist.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback