telefonboken

Jag fick ett ryck och började städa i telefonboken i min mobil. Ta bort alla nummer till människor som försvunnit, eller som jag vill ska försvinna. Och sen skriva till efternamn till alla som blev kvar. Det kändes som en mogen sak att göra. Och jag kunde efternamnen på nästan alla. Bortsett från alla släktingar som heter Ruohomäki, så leds listan av Nilsson. Jag har tre stycken som heter Nilsson i min telefonbok. Med största sannolikhet är de inte släkt. Men det är väl ett rätt vanligt namn, så det kanske inte är så konstigt. Annars så har jag två som heter Jan Malmborg. Det däremot tycker jag är lustigt. Den ena får heta pappa i telefonboken, så det blir inga förväxlingar, men ändå. Oddsen att ens pappa och ägaren till ens ridskola ska heta samma sak är nog ganska små.

Förövrigt har jag flyttat hem till mamma nu. Det är så skönt på nåt sätt, när jag kom inklampande igår med väskor och kassar och mamma precis blivit klar med middagen - någon sorts bönröra, råris och fetasallad. Jag riktigt kände hur nyttigt det var. Så är det hos mamma. Nyttigt så att det skriker om det. Inga stora smakupplevelser kanske (förutom när jag får för mig att testa recept) men mättnadskänslan är så ren och fräsch.
Men hon har verkligen blivit extrem med sitt intresse för ayurveda - traditionell indisk läkekonst. Nu har vi tillochmed ayurvedisk tandkräm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback