söndagspromenad

Jag vaknade alldeles för tidigt imorse. Och det var sånt fint solsken ute att jag bestämde mig för att ta en såndär söndagspromenad. Jag gick en ny väg, runt halva Flaten och sen till Orhems Gård där jag tittade på hästarna en stund. Och jag träffade många trevliga filurer under min vandring.

fj?ril
En liten citronfjäril, som inte hade det minsta emot att bli fotograferad

tr?
En tvillingtall. Den stod rätt still, den med

myra
En myra, som inte alls ville stanna upp för att fastna på bild

katt
Och till sist en katt som satt i ett träd och tyckte att jag var hemskt blasé. Jag vet
inte om jag borde ha ringt efter brandkåren. Den såg ut att trivas rätt bra där, katten


Det blev till slut en tre timmar lång promenad. När jag kom hem och skulle laga mat, skakade mina händer så att jag nästan inte lyckades. Men var inte oroliga, med lite pommes och bea i magen mår jag prima igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback