skryt II

Nu har jag suttit ända sen jag kom hem från skolan vid tre ungefär, vid datorn och sökt information till och skrivit på min yrkesrapport om fotografyrket. Fyra sidor har jag fått ihop. Jag är klar med allt, förutom slutreflektionen, och den kan jag gott skjuta upp till imorgon. Och plötsligt känner jag mig inte alls så stressad längre.

En av mina källor till denna rapport är Paul Hansen. Om man ska känna till någon svensk pressfotograf, så är det honom. Jag gjorde min prao i åttan med honom, och jag tänkte att han kanske kunde hjälpa mig med lite inside information nu. Så jag skickade iväg ett mejl. Och fick svar redan dagen efter. Han skrev blandannat: "Det bästa med att vara fotograf för mig personligen är att jag får förmånen att träffa människor från alla sorters bakgrund, alla världens länder och i förlängningen lära mig (och kunna förmedla detta) om världen omkring mig. Att fotografera är egentligen en bisak i det stora hela - samtidigt som det naturligtvis är huvudsaken... En paradox, jag vet men så är det.... Kameran och pennan ger mig en fribiljett till livet och jag hoppas och tror att god journalistik gör världen till en bättre plats att leva på." Är det inte vackert? Är det inte alldeles underbart? Paul Hansen är en person som jag verkligen respekterar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback