självinsikt II

Jag tror att en av orsakerna till mina problem kan vara att jag inte kan skilja på mig själv och det jag gör. Jag har alltid blivit uppskattad för det jag gör. Du är så begåvad med dina händer Katja. Du är så skicklig med orden Katja. Du är så ordentlig och ambitiös Katja. Ända sen jag gick på dagis. Vad jag gör har för mig blivit jag.
Det blir självklart ett problem när jag inte klarar av att prestera så att det fyller mina krav. Det gör mig också förvirrad och osäker gentemot andra. Att det faktiskt finns de som kan tycka om det jag skriver, fotona jag tar, utan att nödvändigtvis tycka om mig. Det blir svårt för mig att förstå. Och tvärtom förstås. Att det finns de som inte bryr sig nåt speciellt om det jag gör, presterar, men ändå tycker om mig.

Jag måste lära mig att skilja på mig och mina prestationer. För min egen tillits skull. Och speciellt ifall jag bestämmer mig för att försörja mig på orden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback