radio

Jag satt och lyssnade på radio hela kvällen. Jag älskar konceptet med P3. Jag älskar röster som jag kan höja till så höga att jag nästan kan inbilla mig dem alldeles intill mitt öra.
Men de pratade om massakern på universitetet i Virginia, USA, varje timme på ekot, och senare fick lyssnare tränga in i programmet med, skriva in och tycka. Minst trettio döda, sas det. En tragedi, sas det. Men jag kunde inte låta bli att tänka, är jag hemsk som inte kunde låta bli att tänka: Men alla andra döda då? I Irak, idag kanske lika många som i Virginia. Alla AIDS-sjuka föräldrar. I Darfur, Uganda. Vem suckar över Uganda, alla barn som förlorar barndomen med ett gevär i handen?

Men jag vet att jag antagligen borde hålla käft. Hålla käft och vänta tills jag kommer på något nytt, eget, mindre pekfingret i ögat.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Darfur? Uganda? Ha! De är ju helt... bruna. Och så har de inga pengar. Var inte så naiv, Katja.

2007-04-18 @ 20:35:56
Postat av: Daniel

Jag glömde säga att de pratar konstigt.

2007-04-18 @ 20:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback