mamma i TV

Det är ju verkligen underligt, det här med tekniken. Imorse vid halv sju satt mamma i en tv4-studio och nu kan jag bara klicka mig fram till klippet och slippa hela grejen med att ställa klockan och missa välbehövd lovmorgonsömn. Sådär bara, lätt som en plätt. Jetlaggad (hon kom hem från Indien i tisdags) och jättespacklad sitter hon och är Programsamordnare Demokratienheten SIDA. Wow. Min mamma. Jag kommer ihåg att hon berättat om det där, bara för någon månad sen, att Google skulle köpa ett av projekten som SIDA stött och hon varit någon sorts ansvarig för. Vi har också använt den där internettjänsten i skolan, det måste ha varit i tvåan under fattiga länder-temat som samhällsläraren sa åt oss att gå in där och kolla in den animerade statistiken. Snyggt var det. Pedagogiskt. Jag kopplade aldrig ihop att det var frågan om samma projekt. Det är i sånahär stunder som jag, lite smärtsamt, måste inse att min mamma inte bara är min mamma, att hon också är en karriärkvinna och riktigt jävla grym. Hon jobbar med någon som gör skillnad, på riktigt, i världen. Är det att vara självgod att vara stolt över sin mamma? Det skiter jag i. Min mamma är bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback