i-landsproblem

Nu har jag lagt ansökan till författarskolan på Biskops-Arnö på lådan. Brevet vägde 99 gram. Jag hade bara två frimärken. Två frimärken räcker för 100 gram. Jag hoppas att min våg inte var trasig, och att posten är hygglig ifall brevet råkar vara ett par gram för tungt.

Jag har också anmält mig till tre kurser på Södertörns högskola. Så praktiskt nuförtiden, allting kan göras vid en dator. Global utveckling, kreativt skrivande och genusvetenskap. I den prioriteringsordningen. Jag lyder Lisa samhällskunskapslärarens råd och anmäler mig till ett par strökurser till hösten, utifall att alla andra planer skiter sig - att jag inte kommer in på Biskops-Arnö, att jag får lappsjuka och måste åka hem från Hundby efter redan en vecka (vilket Ellen är helt övertygad om att jag kommer göra, hon tycker att jag är helknäpp som planerar att bo ensam på landet), att jag inte får något jobb (vilket jag antagligen inte kommer att få, eftersom jag änsålänge inte sökt nåt). Då kan det vara trevligt att ha något att göra, sa Lisa, och jag tror henne.

Annars så har min mp3-spelare gått sönder. För femtielfte gången. Eller snarare fjärde. På mindre än två år. iAudio är ett riktigt skitmärke, köp aldrig något från dem! Jag har ingen lust att ringa kundservice och bråka, så jag bråkar med pappa istället och det kommer väl sluta med att han får bråka med dem. Men jag vill köpa en iPod. Men det är liksom lite problem där. Jag vill ju köpa en dator också, en bärbar, det skulle vara så praktiskt, jag flyttar ju runt så mycket. Och en massa skivor vill jag också köpa, jag får dåligt samvete av att ladda ner och det är faktiktiskt något som jag och pappa ALLTID blir osams om. Han påstår att musikindustrin kommer att vara död om tjugo år om det fortsätter såhär. Jag börjar prata om spelningsintäkter, men det känns ändå aldrig som att det väger tillräckligt tungt.
Ja, summan av kardemumman är i alla fall att jag har många kommande utgifter. Det blir nog inget Roskilde för mig i sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback